|
INFORMATIONSBREV MAJ 2005 TAK! Bestyrelsen vil gerne starte med at sige tak til
de andelshavere som kom i arbejdsweekenderne og gav et nap med, så haven og
cykelskurene igen blev skønne og se på. BØDE! Til dem som ikke kom, og ikke er fritaget eller
har påtaget sig erstatningsarbejde, kan vi oplyse at der er bøder på vej. NYE
DATOER! Vi kan allerede nu
afsløre, at næste arbejdsweekend vil blive 13. og 14. august 2005 så
sæt allerede nu X i kalenderen SOMMEREN
KOMMER! …. Forhåbentlig snart! Derfor
vil vi gerne igen opfordre til, at vi hjælper hinanden med at passe på
lejlighederne når naboerne tager på ferie. Tag
også gerne hensyn til dine naboer når det kommer til støj, høj musik og
lignende. Se eventuelt vores husorden, som er trykt her på bagsiden. Du kan
selvfølgelig også finde den i Beboer-mappen. SOMMERFEST!
Bliver også afholdt lørdag den
13. august, så der er endnu en god grund til at reservere dagen allerede nu. Der
vil selvfølgelig komme mere information om tilmelding, mad, tidspunkter og så
videre senere. Mon ikke Mesterkokken John træder til igen??? SKRALD!
Datoer for afhentning af
stor-skrald er: 13.
maj – Miljøfarligt affald (maling o.lign.) 18.
maj – Almindeligt storskrald 30.
maj – Elektronisk affald Husk
selv at flytte dine ting/affald fra storskraldsrummet og op i gården i god
tid! VURDERING
AF EJENDOMMEN! Som vi besluttede
på sidste generalforsamling, har vi haft en dertil kyndig herre ude for at
vurdere ejendommen. Vi har dog endnu ikke modtaget hans vurdering. Så snart
det sker, vil vi finde en dato for en ekstraordinær generalforsamling og
indkalde alle. I hører nærmere! HAVEUDVALG!
Bestyrelsen har længe ønsket en
havegruppe og efter nogle diskussioner om hvordan vores have skal se ud på
henholdsvis arbejdsweekend og generalforsamling synes vi nu, at tiden er
inde. Havegruppen
skal selvfølgelig ikke lave alt arbejdet, men overordnet planlægge hvordan
haven skal udformes, om der kan blive til lidt havemøbler, om der kan fældes
eller plantes osv. Så
har du lyst til at kaste nogle idéer på bordet eller har du en holdning til
hvordan du ønsker haven skal være – så smid en seddel i postkassen i nr. 35
eller send en mail til bestyrelsen@ab-lollandsvej.dk
Husorden 1.
Tilsyn med og vedligeholdelse af ejendommen,
gården, haven og øvrige fællesarealer påhviler andelshaverne i fællesskab. 2.
Der afholdes et antal arbejdsweekender i løbet af
året. Alle har pligt til at deltage i mindst én af fire planlagte dage. Fritagelse
kan kun ske på grund af alder eller længerevarende sygdom. Opfylder
andelshaveren ikke sin deltagelsespligt, dvs. mindst én af fire dage,
opkræves bøde på det til enhver tid gældende beløb, for tiden 200 kr.
Andelshaveren kan som alternativ til bøden anmode om et stykke arbejde, som
bestyrelsen udpeger, og som skal udføres af andelshaveren inden en med
bestyrelsen aftalt dato. 3.
Boligafgift skal være betalt senest den 10. i hver
måned. Ved overskridelse af betalingsdatoen betales det til enhver tid
gældende gebyr for for sent betalt husleje, for tiden 100 kr. 4.
Ved fraflytning tilbageholdes 1000,00 kroner af
overdragelsessummen til eventuel rydning af loftsrum/cykelskur. Pengene
refunderes, hvis den fraflyttende efterlader loftsrum og cykelskur tømt og
ryddet. Hvis ikke, bruges de til udgifter i forbindelse med rydning og
bortskaffelse af det efterladte. 5.
Vaskekælder, stryge- og tørrerum samt baderum skal
rengøres efter brug. Maskinskade eller uorden skal
meddeles bestyrelsen straks. Vaskemønter kan købes hos to af bestyrelsen
udpegede personer til den enhver tid gældende pris. 6.
Vasketøj skal fjernes fra tørrekældrene så snart,
det er tørt, eller efter max. 24 timer. 7.
Vandspild af enhver art skal meddeles bestyrelsen
straks. 8.
Beskadigelser på ejendommen, opgang, have, gård
m.m. skal meddeles bestyrelsen straks. 9.
Cykelskure og loftsrum skal være aflåste. 10. Alle
ruder skal være hele. 11. Døre til
gård, gade og loft skal holdes lukkede og låste. 12. Det er
ikke tilladt at spille højt, bruge boremaskine eller støje efter klokken
22:00. Tag hensyn til dine naboer! 13. Klager
over overtrædelser, larm el.lign. skal i første omgang rettes direkte til
den, der klages over. Bestyrelsen involveres kun, hvis problemet er
vedvarende. 14. Det er
kun tilladt at holde mindre husdyr, hvis bestyrelsen har givet skriftlig
tilladelse til det. Tilladelsen til husdyrhold kan inddrages ved mislighold. 15. Andelshaverne
er til enhver tid underkastet foreningens love. |
|