Ellipse: Sæt mig i beboer-mappen!BEBOER-NYT NOVEMBER 2006

Streg 19

 

OPFORDRINGER!

 

INTERNET I EJENDOMMEN & TAG OVER HOVEDET

Bestyrelsen ønsker at få et overblik over, hvilke udgifter vi i foreningen kan forvente at få til reparationer og vedligeholdelse af ejendommen i de kommende år. Taget er nu blevet tætnet de steder, hvor det var utæt men en total renovering af taget forventes at koste en del. Derfor har vi besluttet at udskyde etablering af internet i ejendommen, indtil vi har fået dette overblik. Vi er kede af denne beslutning, da generalforsamlingen jo besluttede, at arbejdet med internettet skulle påbegyndes. Vi mener dog, at det er vigtigt at sikre, at vi har penge til fx reparation af taget før der installeres internet. Så snart vi har et økonomisk overblik og kan finde pengene til internettet, vil arbejdet selvfølgelig blive iværksat. Vi håber på jeres forståelse.

 

SKRALD!

Vi har fået 2 nye skraldespande i gården. Én til hård plast og en til metal. På lågene kan ses hvad der kan komme i disse spande, og derudover har alle modtaget en vejledning fra kommunen. Kan vi hjælpe lidt til affaldssorteringen og dermed også hjælpe miljøet, vil det da være dejligt. Så brug endelig de nye skraldespande efter hensigten.

Da en sofa, et sofabord og forskelligt elektronisk affald har fundet vejen til gården og desværre ikke til storskraldsrummet ridses reglerne for storskrald lige op – igen! Storskrald skal stilles i storskraldsrummet og ikke i gården. Nøgle til storskraldsrummet kan fås ved henvendelse til et af bestyrelsesmedlemmerne. Storskrald, som stilles i storskraldsrummet, skal skilles ad, så ingen dele er over 1,2 meter. Med andre ord – så skal sofaen, sofabordet og det øvrige skrald som står i gården fjernes af ejerne.

 

IKKE FLERE ARBEJDSWEEKENDER I ÅR!

Der vil ikke blive afholdt flere arbejdsweekender i år! Er du en af de uheldige, som ikke har kunnet deltage i mindst 2 af de 4 afholdte arbejds-dage, skal du dog ikke fortvivle! Du kan stadig nå og slippe for bøden på 500 kr. for manglende fremmøde ved at påtage dig erstatningsopgaver. Opgaverne er som følger:

·         Hovedrengøring af begge badeværelser (her menes både gulve, lofter, rør – altså alt!)

·         Hovedrengøring af fyrrum, vaskerum og tørrerum (igen – alt!)

·         Rengøring af hoved- og bagtrappe i nr. 35

·         Rengøring af hoved- og bagtrappe i nr. 37

·         Rengøring af hoved- og bagtrappe i nr. 39

·         Opsætning af lister og fodpaneler i fællesrummet

·         Opsætning af diverse lamper

Synes du én af opgaverne lyder bedre end andre, så skynd dig og henvend dig til Susanne (35, 2. tv.), som vil koordinere opgaverne efter først til mølle princippet. Sidste chance for henvendelse til Susanne er den 15. november. Efter denne dato vil der blive udstedt bøder. Opgaverne skal være løst inden 1. december, og der skal ske henvendelse til Susanne, når de er udført.

 

JULEHYGGE!

Så nærmer vi os igen julen, og bestyrelsen vil derfor gerne som sædvanligt gerne invitere til julehygge i andelens fællesrum med raflespil og andet godt søndag den 26. november kl. 15 .

Vi vil som sædvanligt byde på lidt glögg og lidt mundgodt, og håber rigtig mange har lyst til at kigge forbi. Vi har planer om at hygge med lidt pakkespil, og derfor bedes du medbringe en lille indpakket gave til omkring 25 kr. Da vi gerne vil planlægge, hvor mange vi skal købe ind til, beder vi dig/jer sende en mail til bestyrelsen@ab-lollandsvej.dk eller smide en seddel i postkassen i nr. 35, med angivelse af hvor mange du/I kommer.