BEBOER-NYT NOVEMBER
2006
OPFORDRINGER!
INTERNET I EJENDOMMEN & TAG OVER HOVEDET
Bestyrelsen ønsker at få et overblik over, hvilke
udgifter vi i foreningen kan forvente at få til reparationer og vedligeholdelse
af ejendommen i de kommende år. Taget er nu blevet tætnet de steder, hvor det
var utæt men en total renovering af taget forventes at koste en del. Derfor har
vi besluttet at udskyde etablering af internet i ejendommen, indtil vi har fået
dette overblik. Vi er kede af denne beslutning, da generalforsamlingen jo
besluttede, at arbejdet med internettet skulle påbegyndes. Vi mener dog, at det
er vigtigt at sikre, at vi har penge til fx reparation af taget før der
installeres internet. Så snart vi har et økonomisk overblik og kan finde
pengene til internettet, vil arbejdet selvfølgelig blive iværksat. Vi håber på
jeres forståelse.
SKRALD!
Vi har fået 2 nye skraldespande i gården.
Én til hård plast og en til metal. På lågene kan ses hvad der kan komme i disse
spande, og derudover har alle modtaget en vejledning fra kommunen. Kan vi
hjælpe lidt til affaldssorteringen og dermed også hjælpe miljøet, vil det da
være dejligt. Så brug endelig de nye skraldespande efter hensigten.
Da en sofa, et sofabord og forskelligt
elektronisk affald har fundet vejen til gården og desværre ikke til
storskraldsrummet ridses reglerne for storskrald lige
op – igen! Storskrald skal stilles i storskraldsrummet og ikke i gården. Nøgle
til storskraldsrummet kan fås ved henvendelse til et af bestyrelsesmedlemmerne.
Storskrald, som stilles i storskraldsrummet, skal skilles ad, så ingen dele er
over
IKKE FLERE ARBEJDSWEEKENDER I ÅR!
Der vil ikke blive afholdt flere
arbejdsweekender i år! Er du en af de uheldige, som ikke har kunnet deltage i
mindst 2 af de 4 afholdte arbejds-dage, skal du dog ikke fortvivle! Du
kan stadig nå og slippe for bøden på 500 kr. for manglende fremmøde ved at
påtage dig erstatningsopgaver. Opgaverne er som følger:
·
Hovedrengøring af begge badeværelser (her menes både gulve,
lofter, rør – altså alt!)
·
Hovedrengøring af fyrrum, vaskerum og tørrerum (igen – alt!)
·
Rengøring af hoved- og bagtrappe i nr. 35
·
Rengøring af hoved- og bagtrappe i nr. 37
·
Rengøring af hoved- og bagtrappe i nr. 39
·
Opsætning af lister og fodpaneler i fællesrummet
·
Opsætning af diverse lamper
Synes du én af opgaverne lyder bedre end
andre, så skynd dig og henvend dig til Susanne (35, 2. tv.), som vil koordinere
opgaverne efter først til mølle princippet. Sidste chance for henvendelse til
Susanne er den 15. november. Efter denne dato vil der blive udstedt bøder.
Opgaverne skal være løst inden 1. december, og der skal ske henvendelse til
Susanne, når de er udført.
JULEHYGGE!
Så nærmer vi os igen julen, og bestyrelsen vil
derfor gerne som sædvanligt gerne invitere til julehygge i andelens fællesrum
med raflespil og andet godt søndag den
26. november kl. 15
.
Vi vil som sædvanligt byde på lidt glögg og lidt mundgodt, og håber rigtig mange har lyst til
at kigge forbi. Vi har planer om at hygge med lidt pakkespil, og derfor bedes
du medbringe en lille indpakket gave til omkring 25 kr. Da vi gerne vil
planlægge, hvor mange vi skal købe ind til, beder vi dig/jer sende en mail til
bestyrelsen@ab-lollandsvej.dk eller smide en seddel i postkassen i nr. 35, med
angivelse af hvor mange du/I kommer.